Можливість відмовитися від послуг
Попередивши виконавця послуг про розірвання договору за два місяці, споживач може відключитися від системи централізованого опалення та постачання гарячої води. Щоправда, у багатоквартирному будинку це буде важко реалізувати, адже в Законі йдеться, що відключення має відбуватися у «встановленому законом порядку», тобто після згоди всіх мешканців.
Абонплата за утримання мереж
Разом із Законом вступить у силу порядок нарахування абонплати за постачання послуг (світло, вода, тепло). Навіть якщо на лічильниках відображено, що ви не користувалися послугою, платити постачальнику все одно доведеться. Платіжка за тепло скрадатиметься з трьох частин: плата за саму послугу, за обслуговування внутрішньобудинкових мереж, а також абонентська плата за підключення.
Відключення комунальних послуг за борги
Виконавець комунальної послуги (крім електричної енергії та природного газу) матиме право припинити її надання споживачу у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. На наступний день після повного погашення заборгованості або укладення угоди про реструктуризацію заборгованості постачання комунальної послуги повинні відновити в повному обсязі.
Обов’язкові лічильники
Закон передбачає встановлення лічильників в багатоквартирних будинках для обліку теплової енергії та води усіх будівель, що приєднані до зовнішніх мереж (крім мереж систем автономного водопостачання). За встановлення лічильників буде окрема платіжка, через яку користувачі компенсуватимуть вартість лічильника та його обслуговування.
Для індивідуального споживача вводяться два нових обов'язка:
- допускати в своє житло (інший об'єкт нерухомого майна) керуючого, виконавців комунальних послуг або їх представників в порядку, визначеному законом і договорами про надання відповідних житлово-комунальних послуг, для ліквідації аварій, усунення неполадок санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів і перевірки показань (п. 7 ч. 2 ст. 7). Відмова надати доступ є підставою для припинення надання споживачеві відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги поновлюється (ч. 3 ст. 29);
- якщо господар квартири відмовився відкрити двері управителю, управитель має повне право відрізати цю квартиру від комунальних послуг (причому якщо послуга буде "відрізана", її подачу відновлять тільки після того, як споживач передумає і впустить працівника в свою квартиру);
- інформувати керуючого, виконавців комунальних послуг про зміну власника житла (іншого об'єкта нерухомого майна) і про фактичну кількість осіб, які постійно проживають у житлі споживача (п. 11 ч. 2 ст. 7).